يک شنبه 16 ارديبهشت 1403
سعيدي کيا :

ساخت "ساختمان هاي سبز" با کم ترين اتلاف انرژي

  تاريخ:هشتم ارديبهشت 1388 ساعت 09:46   |     کد : 20038   |     مشاهده: 735
به گزارش صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي با تاکيد بر تحقيق و توسعه فناوري هاي مربوط به "ساختمان هاي سبز" گفت : اين ساختمان ها با کم ترين اتلاف انرژي و با استفاده از مصالح بازيافتي نيز ايجاد مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي با تاکيد بر تحقيق و توسعه فناوري هاي مربوط به "ساختمان هاي سبز" گفت : اين ساختمان ها با کم ترين اتلاف انرژي و با استفاده از مصالح بازيافتي نيز ايجاد مي شود.

محمد سعيدي کيا در سومين همايش بين المللي بتن و توسعه

افزود : صرفه جويي انرژي در ساختمان ، مبحث 19، توسعه بتن ،‌ توسعه فناوري هاي سبک سازي، به ويژه کاربردهاي انواع بتن سبک هم بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود : معرفي و توليد انواع سيمان هاي آميخته و سيمان هاي بنايي با توجه به توانمندي هاي کشور و مصرف زياد سيمان هم از اولويت هاي تحقيق و توسعه است.

سعيدي کيا گفت : ارتقاي کيفي ساخت و ساز ، تدوين آيين نامه ها ، مقررات ، دستورالعمل ها و استانداردها نيز تلاش بيشتر و بستر مناسب اجرايي مي خواهد.

وزير مسکن افزود : در اجراي قرارداد با سازمان فني و حرفه اي، در 2 سال گذشته حدود 250 هزار نفر با آموزش و آزمون، کارت مهارت کارگري دريافت کرده اند.

وي افزود: دستيابي به کيفيت استاندارد نيازمند زيربناي علمي و تحقيقاتي است و

ما را به سمت بهينه مصرف کردن انرژي و منابع مالي و حداقل سازي اثار زيست محيطي مي رساند.

وزير مسکن با اشاره انرژي هايي را که در توليد سيمان، گچ، آهن،‌ آجر و ديگر مصالح ساختماني و ساخت و ساز غيراصولي و مصالح غيراستاندارد هدر مي رود ؛

گفت: رعايت قوانين، آئين نامه ها و مقررات ساختمان ما را به اصلاح الگوي مصرف نزديک مي کند.

وزير مسکن گفت : براي اصلاح مصرف انرژي مواردي مانند معيارهاي پيشرفته ايمني بناها و استحکام ساخت و ساز، افزايش عمر مفيد سازه ها و استانداردسازي مصالح در ساخت و سازهاي جديد، تدوين دستورالعمل ها و آيين نامه هاي بهسازي لرزه اي و مقام سازي در دستور کار است.

وزير مسکن تأکيد کرد: کشورمان با تکيه بر دانش متخصصان و جوانان، با وجود تحريم ها و محدوديت هاي جهاني ، توانسته است به دستاوردهايي برسد که نشان دهنده خودباوري و عزم دلسوزان ميهن اسلامي است.

سعيدي کيا در پايان گفت: با بهره گيري درست از منابع و جهت دهي و سياست گذاري صحيح مي توانيم دين خود را به تمام کساني که در راه اعتلاي کشور از خودگذشتگي کردند ، ادا کنيم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/20038
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است